Mazel tov!

2013.07.25. 21:22

https://www.youtube.com/watch?v=1aSbKvm_mKA

Ma elmentem Jeruzsalembe.

Imadom ezt a mondatot! :) Ma Jeruzsalemben voltam!

IMG_0056.JPG

Az egesz ugy kezdodott, hogy a majusi edzotaborban volt szo arrol, hogy barmikor szivesen latnak barkit a kozponti edzoteremben, ahol a 8 danos stilusvezetonk tanit, es nekem akkor elindult a hangya a fejemben, hogy mielobb szeretnek ujra menni, hiszen voltam mar vagy negyszer, de utoljara 6 eve, es mar nagyon hianyzik. A Wizz Airnek hala sikerult egy eleg olcso repulojegyet megvenni, es most itt vagyok Petach-Tiquaban. 

Hogy legyen az utazasnak sport vonatkozasa is: pont sikerult latnom a Tel Aviv-Gyor meccset is kedden este, igaz, hogy csak kb egy percre, es a repulo ablakabol, de lattam! :)

Szerdan jol kialudtam magam es probaltam kikapcsolni, nehez volt, a fejem folyton az otthoni dolgok korul jart. Mostanra mar nem jar. Elmentem a piacra, megvettem eletem legfinomabb mangojat. (Y.B.(57) szerint a mangonak csak egy honap mulva lesz szezonja, akkor sokkal finomabb lesz, szamomra ez elkepzelhetetlen.) Annak a mangonak, amit otthon kapni, semmi koze az igazihoz. Amit itt kapni, az mennyei.

IMG_0048.JPG

A piacon meg mindig sikerult felfedezni olyan novenyeket, amikrol fogalmam sincs, mik azok. Es meglattam valamit, ami tuti alap tartozek a mennyorszagban: hantolt pisztaciat... Valamint megtortem a cukor-fogadalmat, de nem szandekosan. Az volt a tervem, hogy meg fogom torni, mert olyan nincs, hogy nem eszem kint baklavat, de vegul egy peksegnel sikerult, ahol kertem egy peksutit with cheese, erre kaptam egy with cottage cheese es jo sok cukor. :)

Este pedig elmentem a varva vart edzesre.

Na most erre szoktuk mondani, hogy ha csak ennyi lett volna az egesz utazas, mar megerte volna. Neha olyan hosszunak tunik az elmult 21 ev, aminek egy (neha kisebb, neha nagyobb) reszet a dojoban toltottem, de ezen az edzesen az elottem allo ut sokkal hosszabbnak tunt, mint a mogottem levo. Es egyebkent nagyon meleg van, amit nagyon szeretek, de itt az elso percben omlott rolam a viz. Olyan csuszos voltam, mintha most fogtak volna ki a Balcsibol. Vagy a Foldkozi-tengerbol. Az ujsag szerint a paratartalom minimum 65%, de szerintem inkabb 95.

IMG_0051.JPG

Este talalkoztam Z.Zs.(?)-val, akit Budapestrol ismerek, de most itt lakik, elmentunk inni egy sort, ahol megintcsak sikerult cukrot inni egy kis uveg malatas alkoholmentes sor formajaban, de ez is egy olyan dolog, amit nem akartam kihagyni. Ahogy a kvaszt sem (kvasz: russzkaja koka-kola), amibol az otthon kaphato nem az igazi. Egy itteni orosz boltban vettem, ahol sikerult a 4 mondatot igenylo vasarlast felig angolul, felig oroszul intezni, mert keson jutott csak eszembe, hogy annyit azert tudok oroszul, hogy megvegyek egy uveg kvaszt...

IMG_0124.JPG

Egyebkent kivetelesen nem a dojoban (teremben) alszom, pedig mar lelekben felkeszultem a 10 centis csotanyokkal valo egyutt alvasra. Volt olyan is, hogy egy honapig ott laktunk, nagyon szeretek ott lenni, fogok ott is aludni, amig itt vagyok. Y.B.(57) es a felesege, R. felajanlottak, hogy lakhatok naluk, nagyon rendesek, van kulon szobam, sot sajat furdoszobam is! Y.-ek veganok, semmi allati eredetut nem esznek, megis nagyon jo eteleik vannak!

IMG_0049.JPG

Es hat igen, a mai nap, elbuszoztam Jeruzsalembe, lattam sok mindent, amit mar sokszor (Siratofal, arab piac, ormeny negyed, stb) es par dolgot, amit eddig meg sosem. Voltam ott, ahol az utolso vacsorat tartottak. Voltam a Golgotan, ahol a kereszt allt. Ha eljutsz Jeruzsalembe, es sikerul egy percre egyedul maradnod az utolso vacsora helyszinen, allj a terem kozepere, hunyd be a szemed, erezd egy kicsit az elmult evezredeket - hihetetlen erzes!

Jeruzsalemben igyekeztem sok vizet inni - nem sikerult -, kesudiot ragtam utkozben, es megettem egy falafelt. Ne ugy kepzeld el, mint amit otthon kapsz, ez a falafel kb egy kilos volt, es nem tulzok. A csicseriborso-golyok nincsenek tulsutve, kiszaritva, de van bennuk anyag rendesen. A pitaba a golyok es a zoldsegek melle kerul humusz es sult krumpli is. Kb egy napig ki lehet birni egy ilyen kajalassal. De mivel en setaltam ma 6,5 orat, este pedig edzesen is voltam, ettem meg R.B.(56) isteni hazi humuszabol is. 

IMG_0107.JPGIMG_0096.JPG

Holnap reggel edzes, aztan kitor a sabbat, vasarnap reggelig semmi. Annyi dolgom lesz csak, hogy lemenjek a tengerpartra es megprobaljam korrigalni a turista-barnasagot, amit ma szereztem. Nem mintha eddig nagyon feher lettem volna....IMG_0127.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://annaatalakul.blog.hu/api/trackback/id/tr35422996

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása