Once I tried a diet

2013.08.19. 16:25

https://www.youtube.com/watch?v=S0sjn2m47T8

A tegnapi poszt elég vázlatosra sikerült, de mára megérkeztek a gondolataim.

Hogy miért is érzem jól magam végre? Egyrészt azért, mert kezdek normálisan kinézni, és néha már tényleg szépnek érzem magam. Figyelem, 7 hónap után merem ezt végre kijelenteni! Jó, igaz, a nyár nem volt mentes az elhajlásoktól. Ha jobban koncentráltam volna, biztosan előrébb tartanék, és közelebb lennék a most ideálisnak tartott állapothoz, amit az alábbi fotó mutat.

IMG_0117.JPG

Ez a kép 2000-ben készült, és örülnék, ha ma is így néznék ki. Nem hiszem, hogy ez lehetetlen, bár a képen mindössze 18 éves vagyok. És az az érdekes, hogy ebben a régi állapotban mindig mindenkitől azt hallottam, hogy végre le kellene fogynom. Nagyon kell vigyázni arra is, amit másoknak mondasz, és arra is, amit másoktól elfogadsz, mert ha sokat hallod, hogy kövér vagy, előbb-utóbb el is hiszed.

A barnaság is jót tesz, végre majdnem olyan jó színem van, mint máskor egy Balcsin töltött nyár végén. A combizmaim is előtűntek, pár hete vettem észre, hogy megint láthatóak, és én kitörő örömmel üdvözlöm őket! :)

Ma reggel (nem volt hűvős...) is sikerült kimenni futni!

Km 6.40

Pace 6:34

Cron 42:08

Cal 484

Futás közben láttam egy köröző Gripent, és rájöttem, hogy túl sokat néztem mostanában Az elnök embereit, mert mindenféle hülyeség jutott eszembe a vadászgép láttán. Persze a sorozatot a Clinton-életrajzzal is folyton keverem, amit ma végre befejeztem, ezer oldal volt.

Futás közben még a változás témaköre foglalkoztatott. Ez az év, 2013, minden bizonnyal a változások éve. (Úgy látom, nem csak nálam, hanem igen sok embernél, de ez most az én blogom.) Sok jó és még több szuper dolog történt velem idén. De a változásokat keresni kell, nem jönnek maguktól, vagy ha maguktól jönnek, akkor kevésbé szeretjük őket, mint ha mi idéztük volna elő őket. Minden változás nehéz, egy költözés, leszokni a cigiről, súlyt leadni, változtatni a kajálási szokásaidon, türelmet tanulni, megtanulni figyelni magadat, stb. Sokszor áldozatokkal is jár, erről az izraeli utam jutott eszembe. Az a pénz, amibe az utazás került, persze sok más helyre is kerülhetett volna, de egyáltalán nem hiányzik most, főleg nem azzal összehasonlítva, hogy mi mindent kaptam az alatt az egy hét alatt. Szóval örülök, hogy nemcsak állok, hanem megyek is a változások elébe. Ez maradjon meg életem végéig, ámen.

Hogy milyen is az, amikor jól érzem magam, erről az jutott eszembe, hogy amikor egy filmben jó hangulatot akarnak mondjuk egy városról sugározni, akkor olyan képeket mutatnak, amitől jó kedved lesz, mint amilyen a sakkozó bácsik a Szecskában a vízben, ami minden, Budapestet népszerűsítő filmben benne van. Na és nekem mostanában folyton olyan vágóképek jönnek szembe az utcán, amiktől jó kedvem lesz! :)

Más. Az egyik kedvenc ételem a leves palacsintával, mármint együtt eszed a kettőt, ez állítólag olyan fura dunántúli szokás, mármint a kelet-magyarországiak szerint. Volt itthon leves, úgyhogy tegnap sütöttem palacsintát hozzá. A töltelék eritrites fahéj, eritrites dió, és anyukám keze munkáját dicsérő xylites baracklekvár, ami olyan jó, hogy majdnem megszólal. Az csak a baj, hogy a palacsintának igen magas a CH-tartalma, a netes források szerint egy egész napi CH-bevitelt majdnem fedez 8 db üres palacsinta. Azért ezt nem akarom elhinni... Így kb másfél napra elég az a 10 darab, amit sütöttem, persze csak ha mást már nem eszem...

A bejegyzés trackback címe:

https://annaatalakul.blog.hu/api/trackback/id/tr895466697

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ghat · http://www.youtube.com/watch?v=BxhqVrbixZc 2013.08.19. 20:16:46

Kedves Anna (csak nem orosz származású?),

egy "indiszkrét" kérdés: hogyan szeretnél palacsintával fogyni?

8 palacsintányi palacsintatésztában önmagában van 15g zsír. Ez egy 70kg-os nő fél napi adagja. Bár nem írtad, gyanítom nem deszka szárazon sütötted a palacsintát. A sütéshez használt zsírt hozzáadva napi zsír kilőve. Minden, amit efelett beviszel, elraktározódik.

A szénhidrát (8 palacsinta úgy 150g fehér liszt) a napi adag 60%-a, ugyanekkora testtömegből kiindulva. Ha ez fehér liszt, az le is gyilkolta az étkezésedet a következő 2 napra is.

Анна 2013.08.19. 23:15:59

Szia,
Köszönöm az aggódást! Úgy tartok valahol 12 és 15 kg közötti fogyásnál, hogy mindent eszem, kivéve cukrot. Arra figyelek oda, hogy ne egyek napi 160g ch-nál többet, és sokkal kevesebbet sem, mindezt 3 óránként, 40-15-50-15-40 bontásban. Nem vagyok dietetikus, és nem is akarom, hogy az egész életem erről szóljon, az alapanyagokat megválogatom, de a mai 2 palacsinta és 17 km futás (este is voltam) szerintem belefér. :) Ez nem fogyókúra, hosszútávra rendezkedtem be, és kizárt, hogy életem végéig ne egyek palacsintát. :)
Egyébként teljesen magyar vagyok, egy kis szlavofil vonással. :)

Анна 2013.08.19. 23:20:38

Jaj bocs, ma 4 palacsinta volt, az volt a reggeli is. Még van kettő holnapra. :)

Ghat · http://www.youtube.com/watch?v=BxhqVrbixZc 2013.08.25. 20:20:06

Bizony! Nem diétáról beszélgetünk. Egy hosszútávú életmódról. Jelen állapotodban még működik az egyszerű "kalória vágás", ahol a napi igény alá csökkented a kalóriákat, hosszútávú és a az egészséges fogyás keretein belül a legjobb eredményhez azonban az arányoknak stimmelniük kell.

Nem árt tudni azt sem, hogy a napi 2 palacsinta önmagában a leghalványabb számítás szerint a napi zsíradagod 1/4-ét tartalmazza. Az érdekessége a dolognak, hogy ezt a test azonnal el is raktároz a palacsintában található fehér liszt miatt bekövetkezett gyors energiatöbblet és megnőtt inzulinszint miatt. Szóval 365*2 palacsinta az 365*7,5g zsír = 2,73 kg plusz évente. Matek az egész.

Apró tipp: este 6 után nem ajánlott túl sok CH bevitele. Egy normál életvitelt vivő ember májműködése délután 4 és 6 óra közt a legaktívabb. 6 után csökken a májműködés, így könnyebben alakul át a CH zsírrá.

Bármely tápanyag hiánya beindítja a test éhezőmódját, ami lelassítja az anyagcserét, a zsírok bontását, és elfogyasztja az izmokat. A 150g CH a kb 70 kg-hoz (amennyi tippem szerint vagy) rettentő kevés, főleg ennyi futás mellé. A kevés CH ezen felül csökkenti az energiaszintedet, ezáltal a sportteljesítményedet => csökken a sport közben elégetett kalóriák mennyisége.

A 17km futás dícséretes, az valahol 1700 és 2000 kcal közt éget, egyenletes tempó és 75-85%-os terhelés mellett. Ha ennyit futsz minden nap, akkor ezt javaslom neked:
P: 140-160 g közt
CH: 290-320 g közt
P: 34-37 g közt
Ez olyan 2020-2250 kcal

Azokon a napokon, amikor előző nap nem futottál:
P: 117-130 g közt
CH: 230-260 g közt
P: 28-31 g közt
Ez olyan 1640-1840 kcal

Mindig a közepét érdemes megcélozni. Ez 2135 illetve 1740 kcal.

Ha nem akarsz fitness modell lenni, nem kell kimérni ezeket grammra, de egy kis fejszámolással legyél a két érték közt!

A fehérje felosztása legyen egyenletes! (5 kajálás esetén minden kajálásnál a napi szükséglet 1/5-e)

CH felosztás
Reggeli 25%
Tízórai 20%
Ebéd 25%
Uzsonna 20%
Vacsora 5%

Zsír felosztás egyenletes. A fehérjék szállításához és a belső szervek működéséhez szükséged van zsírra, illetve az a test legnagyobb energiahordozója.

A jelen felosztásnál egy esti edzés is megfelelően előkészített, ha az uzsonna 17.00-kor van.

Rohadt sok számnak tűnik, ha viszont egyszer kiszámoltad az értékeket, akkor pár nap alatt megjegyzed, és 1-2 héten belül begyakorlod a dolgot. Így lesz a mutatványból az igazi nagy fogyás, hatékony, hosszútávú eredményekkel. Ha nem teszed, akkor a véletlenre bízod a sikeredet, aztán majd lesz valahogy. Ha megelégszel a valamilyen eredménnyel, akkor kövesd azt a módszert, ha konkrét céljaid vannak, csináld az itt leírtakat.

Анна 2013.08.25. 20:55:27

@Ghat: Hát nagyon szépen köszönöm, hogy ennyi mindent leírtál nekem! Ha nem lennének körülöttem ilyen segítő szándékú emberek, sehol sem tartanék!
süti beállítások módosítása