hanukkah

2014.12.20. 22:23

https://www.youtube.com/watch?v=K1QRSl6hUZw

Ünnep van (kivételesen), gyertyát gyújtanank minden este nyolc napon keresztül, és minden, de minden tele van fánkokkal. Töltött fánkok, lekvárral, csoki- vagy karamellkrémmel, meg egyébként bármivel. (Ennyit a cukor-nem-evésről). Ilyenek az egyszerűbbek, díszesebb-ízesebb darabokat nem fotóztam.

20141210_130327-1.jpg

20141216_134744.jpg

20141210_133511.jpg

 

 

 

 

 

20141210_130747_1.jpg

20141216_193545.jpg

 

 

-Mit ettél ma?

-Szufganiát.

-És még?

-Őőőőő...

-Mennyit???

-Őőőőőőő....

Szerencsére pár nap múlva véget ér az ünnep, és ezzel a fánkfüggőségem is. Főleg, hogy a konyha most már igazán konyhának nevezhető. Hatalmas ugrás történt az életminőségemben egy sütőnek és egy elektromos fazéknak köszönhetően, hála az angyaloknak, J.S. és Z.Zs.(36)-nak. Persze nem lehet bármikor sütni-főzni, mert nem lehet kajaszag a dojoban, de ez akkor is több mint szuper.

20141213_102401.jpg

Régen, amikor nagyon pici lakásban laktunk ketten, sokszor álmodtam azt, hogy igazából a lakás nagyobb, mint amiről tudok, mert van még egy szoba, amit eddig nem vettem észre. Most valamelyik éjjel azt álmodtam, hogy igazából van mosógép a dojoban, csak eddig nem láttam. :)

Ja és itt az eperszezon! Már nem méregdrága, és nagyon finom epreket kapni.

Azért ilyen dolgok is láthatóak, bár ritkábbak:

20141210_125302.jpg

20141211_124435.jpg

Örülök, hogy kimaradok a karácsonyi őrületből. Bár az igazság az, hogy néha, egy-egy ritka pillanatra úgy érzem, hogy hiányzik. Viszont ma átkapcsoltam a Petőfi rádióról az egyik helyi zenei adóra, amikor a sokadik kari nóta betetőzéseként Michael Buble énekelt. Azt hiszem, majd csak a következő hét végén kapcsolok vissza.

Amúgy is mondanak olyanokat a rádióban, hogy úgy szárnyal a magyar gazdaság, hogy csak na, és elértünk olyan eredményeket is, amit utoljára 1963-ban sikerült. Hogy mikor....? na mindegy is.

Szégyen, de pár hete elővettem a téli ruhákat, és elpakoltam a nyáriakat. A téli ruhák listája nem hosszú, tulajdonképpen néhány hosszú ujjú felső, karatés pulcsi meg zokni. Estére azért kell egy pulcsi vagy valami vékony kabát, de általában még mindig nem gond este tízkor frissen mosott hajjal kimenni az utcára. Vagy nyitott ablakoknál mezítláb edzeni. És néhanapján esik, nem is kicsit. Fájdalmasan nagy cseppekben is tud esni, és pillanatok alatt folyó lesz belőle.

Találtam viszont valamit, ami egyértelműen nem működik jobban, mint otthon, sőt.... a "kormányablak" hivatali ügyintézése igazán káoszos, ázsiai módra mindenféle sorban állás kizárt. Azon már meg sem lepődtem, hogy az űrlapon a vallási hovatartozást is fel kell tüntetni.

Kancho és szinte mindenki a legmagasabb fokú tanárok és tanítványok közül két hétig okinawán voltak. Nem, nem irigykedtem nagyon. Hoztak haza sokmindent, izgalmas dolog edzeni és beszélgetni velük. Hiányzott a tanításuk is ebben a két hétben. Több edzést tartottam ez alatt az idő alatt, mint máskor, érdekes tapasztalatokkal gazdagodtam. :) Jó tapasztalat volt az is, amikor más tanárok tartottak leckéket.

Sok idő telt el a legutóbbi posztom óta, szóval a többit csak vázlatosan. Make my day moments:

  1. úgy szaladsz fel a nyolcas létra legfelső fokára, és állsz meg a tetején, hogy észre sem veszed, és mintha nem is lett volna soha tériszonyod
  2. valaki melletted hajnalban valami ősi bibliai nyelven beszél
  3. a "nagyon sokat dolgozol" megállapításra kapott "arbeit macht frei' válasz, majd ugyanazon a héten a szabadedzésen ugyanez a szentencia a szükséges gyakorlással kapcsolatban
  4. az egyik kissrác szerint az edzésre készített jegyzetem úgy néz ki, mintha arabul lenne. Mentségére legyen mondva, hogy fordítva volt a papír.
  5. sosem szerettem a testem, de mégis van, aki szerint minden nőnek ilyennek kellene lennie
  6. két ember első beszélgetésében a leginkább szignifikáns kérdés az "are you jewish?" és a "do you smoke weed?", a sorrendiség felcserélhető. Csalódás lehetek. És öregnek érzem magam.

A bejegyzés trackback címe:

https://annaatalakul.blog.hu/api/trackback/id/tr817000109

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása