itt lakom

2013.12.20. 20:32

https://www.youtube.com/watch?v=sagxCNjoQJY

IMG_0307.JPG

Valójában még nem itt, mert van némi felújítás a dojoban, de mivel a dechinek a dojo az otthona, így nekem is az.

Most a stílusvezető mesterünknél lakom, ami nagyon jó, mert első kézből kapok minden infót, sok-sok tanítást, igazi "mester személyes tanítványa" vagyok. Sőt, Kancho felesége megetet, nem enged mosogatni, nagyon kedves velem, és azt mondja, hadd csináljon mindent ő, hiszen később úgysem fogja nekem ezeket senki megcsinálni. Beláttam, hogy igaza van.

Olyan egy hét múlva beköltözhetek a dojoba, addig is igyekszem rendbe rakni a szobámat és a konyhát. Az volt az első, hogy kitakarítottam a szekrény kevésbé büdös felét, hogy ki tudjam pakolni a ruháimat. Így sikerült:

IMG_2521.JPGTudom, hogy hamarosan mindenemnek olyan szaga lesz, mint ennek a régi szekrénynek, csak az vigasztal, hogy hamar megszokom, így legalább én nem fogom ezt érezni.

Eszembe jutott még indulás előtt, hogy vajon észre lehet-e majd venni, hogy a dojoban nő lakik. illetve női dechi. Amikor van dechi, eleve nagyobb a rend és tisztaság, de lesz-e különbség férfi és női dechi jelenléte között? Még nem találtam meg a választ.Bár amikor a harapófogót meg a fűrészt tisztogattam  a dechiszoba raktárában, eszembe jutott az a vígjáték, amikor az anyuka kimossa a rendőr fia pisztolyát mosógépben. Mindenesetre holnap befejezem a szobám rendbe tételét, és nekiesek a konyhának, ami nem lesz egyszerű, ellenben nagyon hasznos. Ha nem felejtem el, itt majd csinálok before-after képeket.

Találtam egy jó dzsukot, lefotóztam nektek, a wc-papírt azért tettem oda, hogy lássátok a méretarányt.

IMG_2525.JPG

És dzsuk, nem tyúk, vagy más egyéb félreértés, jó? Még csak az kéne, hogy halott tyúkokat találjak a raktárban. Élő dzsuk még nem jött szembe, gondolom majd csak amikor már ott alszom, és éjjel előmerészkedik néhány.

Eszembe jutott, hogy néhány százzal több zewa papírzsepit kellett volna hoznom. A náthám még tart, és máris elkezdtem helyi szokás szerint wc-papírba orrot fújni.

Szerda este érkeztem meg Petach Tiqwába, az első edzésem csütörtök este volt. Nem történt semmi olyan, ami ne történt volna az elmúlt hat alkalommal is, amikor idelátogattam. Talán csak annyi, hogy az első edzésen csak segédtanári feladatokat végeztem. A másodikon és a péntek reggelin rendesen részt vettem.

Gyönyörű idő van, napközben jó meleg, bár estére elég hűvös. A reptéren, míg én csizmában érkeztem, láttam valakit tangapapucsban is. A házakban nincs fűtés, de ahol most alszom, ott a légkondi tud meleget is csinálni, ez igazi ajándék. A dojoban szerintem fázni fogok. Illetve ott fázom napközben is, ha éppen nem edzek vagy takarítok intenzíven.

Ha fel akarok melegedni, csak kiszaladok a piacra. Most, télen viszonylag szűk a zöldség-gyümölcs választék itt is. Viszont egyik nagy kedvencem, a hurma (vagy kaki, ahogy sok helyen ismerik) 250 ft-os kilónkénti áron kapható.

hurma.jpgAz orosz boltban olyan szuper kenyeret vettem, hogy csak na. Úgy hívják, Nyevszkij.

kenyér.jpgA nappali menü egyelőre főleg vajas kenyér és hurma. Este Kanchoékkal további sok-sok szénhidrát, de volt példa az utánozhatatlan izraeli falafelre is. A falafel az egyik legjobb dolog a világon.

Bosszantó, amikor politológusként, sőt, olyan politológusként, akit főleg a nemzetközi politika érdekel, Izraelben vagy, nézed a tévét, ahol a lehallgatási botrányról meg a nyugati parti zavargásokról beszélnek, és nem értesz egy szót sem! Meg kell tanulnom héberül!

A bejegyzés trackback címe:

https://annaatalakul.blog.hu/api/trackback/id/tr95701231

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása