nincs karácsony

2013.12.25. 22:24

https://www.youtube.com/watch?v=cMSRbaJspdM

... és úgy örülök neki! A piacra menet láttam ugyan műanyag karácsonyfát, meg néhányan rámírtak ünnepet kívánni, de hálistennek személyesen senkinek nem jutott eszébe. Ehelyett 24-én megvoltak az edzések, a szervezett keretek közötti és a saját magamnak való is. Elkezdtem a raktárnak azokat a polcait rendbe tenni, ahol néhány ezer karateruha volt található ömlesztve. Különböző méretek, persze különböző gyártóktól, így eltérnek a számozások. Csak alsó, csak felső, teljes gí. Ezeket rendeztem szépen sorba az elmúlt 2 napon.

Ennyit:

kisgi.jpgkisgi2.jpg

Kimentem kicsit sétálni is, na nem azért, mert olyan nagyon ráértem, hanem mert vagánykodni akartam, hogy karácsonykor papucsban sétálok az utcán. Ja és úgy ám, hogy nem fázom! Gyönyörű idő van mostanában.

A feketeöves katáimat (formagyakorlat, you know) Kancho és több Sensei is ízekre szedték. Azért csak ezt a három katát, mert a többit még nem látták. Azt hiszem, nincs olyan mozdulat, amit nem javítottak volna. Meg itt van a frissen megtanult sai kata is. Tudjátok, a hússütő villa kinézetű cucc a sai. Napi 2 óra gyakorlással valamit tudok rajtuk javítani, és most sajnos nem viccelek.

Shay Shihan feketeöves edzésén nagyon rosszul éreztem magam a bemelegítés közben, azt éreztem, a testem nem a barátom, mert lazítás közben szinte semmit nem értem el, legfőképpen nem a lábujjamat. Edzés közben már nem volt gond, remekül tudtam mozogni. Nagyon jó edzés volt, jó harci gyakorlatokkal, eléggé más, mint amit otthon megszoktam, lehet ezen a területen is sokat fejlődni! Amúgy meg lehet, hogy a testem és köztem levő barátságban nekem kellene nyitnom, hogy közelebb kerüljünk egymáshoz, meg az angolspárgám a vízszinteshez.

Inez szerint mire innen hazamegyek, akár egy gyerekre is készen fogok állni... fogalmam sincs, honnan veszi ezt, de ha az illető olyan cuki volna, mint Noa Sensei edzésén a 3 évesek, talán még meg is fontolnám a kérdést. Elképesztő aranyosak, és 3 (!!!) évesen karatéznak! Persze nem úgy, mint a 6, 10, 14 évesek, vagy a felnőttek, de csinálják! Nullás karateruhájuk van...Így néz ki egy nullás gí felső egy 190-es mellett:

kisgi3.jpg

Cuki. Terjesztem, hogy a magyar "cuki" szó ugyanúgy hangzik, mint a japán tzuki (ami ütést jelent). :)

A szerda a leghosszabb napom, a saját edzésem mellett, amit egyedül csinálok, 6 edzésen vagyok bent. Reggel 9től este 10ig tart a nap. Kísérletezem, mit és mennyivel a délutáni edzések előtt kell ennem, hogy bírjam 17:00 és 22:00 között gyakorlatilag annyi szünettel, míg kimegyek a mosdóba, meg átmegyek egyik teremből a másikba. Bár nem edzek végig, a segédtanárkodással töltött idő hosszabb, mint a fizikailag megterhelő, mozgással töltött idő, azért ez nem kevés. Arra hamar rájöttem, hogy a szénhidráttal nem jutok sokáig, a múltkor egy ilyen ötórás etap után olyan éhes voltam, hogy csak na. Fehérje kell. Ami otthon nagyon bevált, az a túró, tejföllel vagy kefirrel, eritrittel édesítve, belekockázva alma vagy körte. Ez itt ma úgy alakult, hogy túró, rjazsenyka (speckó orosz tejtermék, sült tej, imádom), eritrit, hurma.

kisturo.jpg

De Anna, itt nem is ismerik az eritritet! Hoztam magammal, jó? :) És hozzá ez a remek kóser rjazsenyka! :) Nagyon finom túrókrém lett belőle, és egyelőre úgy néz ki, bevált, bírtam végig.

kisturo2.jpg

Egyébként igen sok az orosz a dojoban, az ötévesekkel ma oroszul próbáltam kommunikálni, és nagyon hálásak voltak érte. Most az jön, hogy összeállítom az orosz nyelvű edzésszótáramat, hogy el tudjak mondani olyan dolgokat, mint "jobb láb előre" vagy "másik oldal". Amir Sensei, minden dechik hébertanára pedig elkezdte az oktatásomat. Valaki hagyott itt nekem tankönyveket is az íróasztal fiókjában. Ucsíccá, ucsíccá, ucsíccá, meg ahogy ezt ivritül mondják, egyelőre fogalmam sincs.

Most szerintem pár napig nem fogok jelentkezni, holnap este elvileg barátokkal találkozom (és fejlesztem az orosztudásom), pénteken és szombaton jordánokkal közös Shokotan (nem pedig szotokán) szemináriumon leszünk, ahol remélhetőleg tehetünk egy lépést a közel-keleti, és ezúton a világbéke felé is.

off:az milyen már, hogy a youtube-on már csak héber nyelvű reklámok jönnek???

A bejegyzés trackback címe:

https://annaatalakul.blog.hu/api/trackback/id/tr855707648

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása