https://www.youtube.com/watch?v=x2syrAxJxhE

A vacsoraasztal egyik oldalán ülnek a zsidók, a másik oldalán a muszlimok, középen pedig egy római katolikus. Nem, ez nem egy vicc kezdete, hanem a péntek estém Bet Alfa kibucban. A hétvégén shotokan szemináriumon voltunk Gan Ner-ben, izraeliek és jordánok, meg én. :) Az edzések nagyon jók voltak, felét Kancho, a másik felét egy shotokanos mester tartotta. Érdekesek a különbségek, sokat lehetett tanulni. A páros gyakorlatoknál igyekeztem a shotokanos fiúk társaságát keresni, nagyon jól lehetett velük gyakorolni. Bár a mai női partnerem akkorákat ütött meg rúgott a hasamba, hogy ha most nem lesz lila a bőr a hasamon, akkor soha. :) A szállás egy közeli kibucban volt, nagyon szép helyen, fejedelmi ellátással.

A szállás este:

IMG_2720.JPGA zuhany akkora volt, mint némelyik pesti lakás egész fürdőszobája. Remélem a nyári kibuc tábor is itt lesz! :) Addigra mondjuk jó sokat kell gyakorolnom a fegyverekkel, mert itt lesz egy kobudo mester!

Az edzések mellett folyton etettek minket, ennek nagyon örültem. Lett egy új barátom, dzsahnun. A tányér bal oldalán látjátok, paradicsomszósszal a tetején:

IMG_2727.JPGEgy jemeni, leveles tésztából készült, olajban sült kalóriabombáról van szó. Sokat és sokfélét ettem a hétvégén, és örültem neki. És már csütörtökön A.N. (33) szülei is vendégül láttak. Aki volt már oroszoknál, csodálkozik azon, hogy mi a csudáért mondjuk mi a magyar vendégszeretetre, hogy az híres. Az oroszok sokkal jobbak ebben! És be kell valljam, ettem Ljubov isteni házi sütijéből, amiben cukor volt. Ma pedig baklavát is ettem, de hát Izraelben muszáj baklavát enni. Régebben mindig csodálkoztam, hogy a dechik miért éhesek mindig, miért olyan fontos kérdés a kaja. Ma már kezdem látni, hogy a dechi szeretetnyelve az evés. Ha szereted a dechit, megeteted.

IMG_2786.JPG

Holnap pedig új hét kezdődik, szerdán Ninjutsu szemináriummal! :) Nagyon várom!

Addig is megint lesz edzés a gyerekcsoportokkal, ahol az itt született gyerekek mellett vannak oroszok és egy magyar srác is, tehát kb 5 nyelvet használunk egy óra alatt, van héber, angol, orosz, magyar, és japán vezényszavak. Vannak Yanay meg Yaniv meg mindenféle Y-tartalmú nevek, de van Polina és Nikita, sőt, itt tényleg van, akit Nátánnak hívnak! ;) Itt jegyzem meg, hogy Amir ivrit nyelvleckéit stílusosan a Zion Team-es füzetembe írom.

Kancho sokat emlegeti nekem az érzelmi intelligenciát. Mintha idén már hallottam volna egy-két helyen, hogy nem ártana ezen dolgoznom... Csak fejből, csak gondolkodva, erőből nem lehet karatézni. Illetve nem érdemes.

A dechiség az élet további nagy és fontos kérdéseit is feszegeti. Például hogy hogyan hajolsz meg a teremből kifelé menet egy festőlétrával a kezedben. Komolyan, ezen eltöprengetem egy ideig valamelyik nap, miután a hátsó teremben elemet cseréltem az órában. Biztos nagyon jó kis zen történetet lehetne írni eköré a pár másodperc köré. Ha majd nagyon ráérek, megcsinálom.

A nőiességről annyit, hogy igazam lesz. Az elmúlt napokban többször is előfordult, hogy fülbevalót vehettem fel, és örültem neki. Ezzel egy időben pedig nem sport-, hanem normál, utcai melltartó volt rajtam, ami megintcsak ritka eset mostanában! És azt hiszem, én vagyok az első dechi ebben a szobában, aki epilátorral szőrteleníti a lábát. Lehet, hogy az "epilátorral" szó nélkül is igaz marad a mondat... Viszont több kézkrémet kellett volna hoznom, a kezeim szörnyen néznek ki, kiszáradva, apró kis sebekkel, mint két dokkmunkás kéz. Női dokkmunkás.

Visszatérve a hétvégéhez, magasztos gondolatok támadnak az emberben, amikor ilyeneket lát:

kisautós.jpgA sárga rendszámú autó izraeli, a fehér jordán. A szeminárium végén közös fotózás is volt. Mindenki együtt, egy képen. Bennem, aki olyan politológus, aki nemzetközi politikával foglalkozik, ilyenkor felmerül, hogy ha zsidók és arabok együtt tudnak karatézni (bármi mással behelyettesíthető tevékenység, pl együtt üzletet építeni), akkor csak lehetséges bárkinek bárkivel békében egymás mellett élni...

A bejegyzés trackback címe:

https://annaatalakul.blog.hu/api/trackback/id/tr235709088

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása