Alapanyag-vadászat

2013.01.19. 13:04

Ez már a harmadik teljes nap az új diétával. Amikor P.-nek volt hasonló, persze már sokmindent kitapasztaltam: hol lehet zabpehelylisztet venni, a mustárban is van cukor, stb. Jóval több odafigyelést igényel így enni, mint a megszokott módon. Az csak az egyik nehézség, hogy lemondasz a cukorról, alkoholról, tojásról stb, a másik része, hogy beszerezd azokat az alapanyagokat, amik megfelelőek. Bár eddig is kerültük a feldolgozott élelmiszereket mint pl. az ételízesítő, készen kapható szószok, sokkal több nem jut eszembe, mert hát nem esszük őket.... de most még jobban oda kell figyelni, mindennek alaposan megnézni az összetételét. A halkonzervek nagy részében van pl. cukor. (Most vettem a dm-ben olyan macskakaját, ami nagy betűkkel hirdeti, hogy nincs benne cukor... mert a macskaeledelbe is tesznek. Jó, azt nem én eszem.) Szóval a piac és a bioboltok a legfőbb bevásárlási célpontok. Sokkal több idő és odafigyelés!

Így a hétvégi menü:

1. raguleves. Csirkehús, fagyasztott zöldbab és borsó, krumpli, répa, mangalicazsír, ilyesmi.

2. szusi. Rizst ehetek, meg algát is :), a lazaccal és avokádóval sincs gond. A szójaszósz hiányzik hozzá, nem is gondoltam, hogy ez ennyire fontos...

3. tatárbifsztek. Mustárt, tojássárgáját, szójás dolgokat (szoktam egy kis Worchester szószt) nem tehetek bele. Finom így is, csak a kenyér és vaj problémáját kellett megoldani. Vaj kilőve. Kenyeret rozslisztből sütöttem sütőporral. Nem lett nagyon jó. Mondjuk nagyon rossz sem. Elég tömör, laktató. (P. normál módon ette. Vajjal, rendes pirítóssal.)

4. Holnap sütök hirtelen egy kis disznót. Vettem ma nagyon szépet a kedvenc hentesemnél. Hogy pontosan milyen hús, azt nem tudnám megmondani. Analfabéta vagyok húsból. Azt hiszem, karaj...

Egyébként nem szokott ilyen terülj-terülj asztalkám lenni, de mivel P. holnap este határozatlan időre külföldre távozik, jól megetetem, mert nem tudom, mikor lesz rá legközelebb lehetőségem. Nálunk családi vonás a szeretet kifejezése ételek segítségével. Hétfőtől főtt krumpli lesz a menü szerintem.

A bejegyzés trackback címe:

https://annaatalakul.blog.hu/api/trackback/id/tr605027019

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása