hiába mész az erdőbe

2013.02.24. 13:29

Pénteken a latyakos-trutyis időben sikerült elesni, rá a két térdemre. A bal oldalin csak egy kis lila folt lett, de a jobb oldalin az ízületet is megütöttem. :( Úgyhogy ráfoghattam erre a sérülésre szombat reggel, hogy miért nem kelek fel jó korán és megyek ki futni. Amúgy a korán kelés nem erősségem. Valamelyik nap is viszonylag korán mentem aludni, hátha így sikerül felkelni. Amikor megszólalt az ébresztő, csak valami kuncogás volt ott belül, hang nélkül (napersze, hatharminc), és átállítottam későbbre. Szóval a hétvégén még pihentetem a térdem.

Folytatódik a tojásszezon. :) Palacsintát akartam sütni, de amikor már a sütés fázisánál tartottam, rájöttem, hogy az edényeim nem alkalmasak ilyesmire. Úgyhogy beleöntöttem a tésztát egy tepsibe, és inkább tejespite lett belőle. kiatejespite.jpgA tésztában volt zabpehelyliszt, rizstej, víz, csipet só és olaj. Na meg tojás! :) Napraforgó étolajat egyébként nagyon ritkán használok, évente kb két literes flakonnal.(Most is csak azért van itthon, mert január elején olaj alatt pácoltam a tatárnak való húst.) Nem egészséges ezzel sütni, de most lusta voltam más megoldást keresni. Általában egy kis kacsa- vagy libazsírt felolvasztok, és azt öntöm a tésztába. Amikor a tejespite félig megsült, kentem a tetejére dió, xylit és frissen facsart narancslé és narancs, valamint mazsola keverékét. Ezzel együtt sütöttem készre, elég jó lett! :)

Nagyon jó és egyszerű kaja a sült krumpli - tojással!

kiskrumpliéstojás.jpg

Amikor a krumpli már majdnem teljesen megsült, közéütök egy-két tojást, mintha tükörtojás lenne. Ezt az adagot kevés zsírral készítettem, úgyhogy fedő alatt gyakorlatilag pároltam a krumplit, és a végén átpirítottam, a tojást is persze fedő nélkül sütöttem közé.

Szombat estefelé átjött Z., és készítettünk szusit. Nem volt itthon nori, úgyhogy maki nem lett belőle, csak nigiri. (algalap híján tekercsek helyett csak a rizsgolyós verzió készült) A füstölt lazacos és avokádós klasszikus mellett rendhagyó ízeket is kipróbáltunk. :)

kiskolbaszosszusi.jpgAzért is volt szükségem a szusira, mert szombattól ehetek szóját is! A szójaszósz nélküli szusi nem túl jó.
A halat az Aldiban szeretem a legjobban venni, de a Lehelen is jó a friss lazac. Most kivételesen az Auchanban voltam, ott is kapható tízdekás lazac (itt füstölt) elfogadható áron. Avokádóból is sikerült jót, ízleteset, nem éretlent kifogni. Vásárlásnál arra kell figyelni, hogy lehetőleg puha legyen az avokádó. A túl élénk zöld színű, hibátlan héjú, kemény darab nem lesz jó. Érdekes, hogy ez is olyan zöldség, ami minél érettebb (tehát minél jobb), annál olcsóbb. A puha, érett darabok már nem tarthatók el sokáig, így a piacon igyekeznek minél hamarabb megszabadulni tőle. Igaz ez a mangóra is hurmára is, a legjobb darabokat lehet a legolcsóbban megvenni.

A vasárnapi ebéd a megmaradt fél avokádóból és halból készült. Mindig rá kell jönnöm, milyen olcsó étel a szusi! Két főre egy pohár rizs, egy avokádó és 10 deka hal elég vacsorára. A wasabi, nori, gyömbér, szójaszósz, rizsecet is ma már elég sok helyen és jó árakon hozzáférhető (Culinaris, Ázsia), és ezeket nem kell minden alkalommal megvenni, mind több vagy akár sok alkalomra elég. A szójaszószon nem érdemes spórolni, a Kikkoman jó. Nem mindig veszek szusi rizst (ez egyébként néha a Tescoban van leárazva), most Arboriot használtam, nemrég kaptam belőle vagy 2,5 kilót. Kerek szemű ez is, jól használható.

Szombattól szabad még a tök, gomba, élesztő és árpa is. Terveztem valami élesztőset, de szerintem győz a lustaság. Az árpa kapcsán azonban lecsúszott egy üveg Soproni Szűz - meglepően finom volt, és nagyon jólesett! :)

A bejegyzés trackback címe:

https://annaatalakul.blog.hu/api/trackback/id/tr525100539

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása